Вітаю Вас Гість!
П`ятниця, 29.03.2024, 13:08
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Категорії розділу

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Погода

Відвідування

Вхід на сайт

Пошук

Годинник

Друзі сайту

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

ВИКОРИСТАННЯ КОМП'ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

  На сучасному етапі, коли розвиток комп'ютерної техніки все тісніше вливається в наше повсякденне життя, коли на перший план майже в усіх сферах суспільного життя входять новітні інформаційні технології, особливо актуальною стає проблема використання їх можливостей.

  Сьогодні активно впроваджуються в навчальний процес інформаційні технології - технології переробки, передачі, поширення та надання інформації за допомогою комп'ютерів. Апаратні та програмні засоби, необхідні для реалізації цих технологій, називають засобами нових інформаційних технологій (ЗНІТ). До апаратних засобів HIT відносять комп'ютер, до програмних -спеціально розроблені дидактичні матеріали, які називаються програмно-педагогічними засобами (ППЗ).

Які ж переваги комп'ютера в навчанні школярів?

  По-перше, комп'ютер значно розширив можливості пред'явлення навчальної інформації (колір, графіка, мультиплікація, звук). Можливість моделювання і прогнозування дозволяє відтворювати реальну обстановку діяльності. По своїх образотворчих можливостях комп'ютер перевершує кіно і телебачення.

 По-друге, комп'ютер дозволяє підсилити мотивацію навчання. Можливість регулювати пред'явлення навчальних задач по ступені труднощів, заохочуючи правильні рішення, не прибігаючи при цьому до зайвих моралей і осуджень, позитивно позначаються на мотивації навчання. Індивідуалізація навчання, можливість з тим чи іншим ступенем участі довести рішення поставленої задачі до кінця, варіативність рішення, надання можливості дітям виявити оригінальність, поставивши цікаву задачу, задавати будь-яке питання і пропонувати будь-які рішення без ризику одержати за це низький бал, - усе це сприяє формуванню позитивного ставлення до навчання.

  По-третє, комп'ютер активно залучає учнів у навчальний процес. У традиційній педагогіці в процесі пояснення нового матеріалу навіть у досвідченого вчителя рівень сприйняття у дітей різний: одні щось не зрозуміли; іншим це уже відомо; треті втратили нитку міркування; четверті в цей момент просто відвернулися, думаючи про щось своє. Найчастіше навчальний процес будується в установці на середнього учня. Цю проблему намагалися вирішити за допомогою більш індивідуалізованого програмованого навчання, але таке навчання не забезпечувало одне з необхідних умов активного включення учнів у навчальний процес - діалогу навчального і того, якого навчають. Зазначу, що при програмованому навчанні звичайно використовується покадрове розчленовування навчального матеріалу (кожен кадр містить навчальний текст, завдання, іноді рекомендацію з виконання завдання й оцінки правильності відповіді на завдання з попереднього кадру навчальної програми). Комп'ютер дозволяє істотно змінити способи керування навчальною діяльністю, наприклад, занурюючи учнів у визначену ігрову ситуацію. Крім того, учень сам може задавати комп'ютеру кращу форму допомоги (скажемо, демонстрація способу рішення з деталями чи коментарями вказівка, на принцип рішення), спосіб викладу навчального матеріалу (розгорнутий чи стиснутий, чи з ілюстраціями чи без них і т.д.). Інакше кажучи, на відміну від програмованого навчання комп'ютер не тільки направляє дії учнів, але і сам керується ними, оскільки багато функцій керування передаються дітям.

  По-четверте, набагато розширюється варіативність навчальних завдань. Комп'ютери можна успішно застосувати при навчанні задачі на моделювання різних ситуацій, на пошук і усунення деяких проблем, коли є велика кількість різних способів їхнього рішення. Розширюється також коло задач на планування, оскільки комп'ютер дозволяє оцінити оптимальність будь-якого рішення, у тому числі і несподіваного, ефективність обраної стратегії, може здійснювати постійний контроль за правильністю рішення. Важливою особливістю при цьому є те, що учень може "зануритися" у конкретну історичну епоху, ставши "учасником" історичних подій.

По-п'яте, комп'ютер дозволяє якісно змінити контроль за діяльністю учнів, забезпечуючи при цьому гнучкість керування навчальним процесом. Однієї з основних проблем традиційних форм навчання є неможливість постійного загального контролю за навчальною діяльністю. Вчасно не виправлені помилки закріплюють неправильні уявлення в засвоюваній області знань. Комп'ютер дає можливість перевірити усі відповіді, а в багатьох випадках він не тільки фіксує помилку, але і досить точно визначає її характер, що допомагає вчасно усунути причину, що зумовила її появу.

  Комп'ютер на уроці може виконувати й управлінські фунції. Діапазон засобів керування навчальним процесом за допомогою комп'ютера досить широкий: від можливості учневі самому поставити запитання до вибору оптимальної для даного учня стратегії навчання, що включає рівень викладу (більш-менш абстрактний, з великою чи меншою кількістю пояснювальних прикладів), ступінь труднощів пропонованих задач, міру допомоги, а в деяких випадках і послідовність викладу навчального матеріалу. Має принципове значення те, що в сучасних комп'ютерних навчальних системах учень сам формулює, якого роду допомоги при рішенні навчальних задач він потребує. Ніяке з раніше відомих засобів навчання на це не було розраховано. Найбільш зроблені інтелектуальні навчальні системи в міру нагромадження даних по інтерактивному діалозі з учнями в стані удосконалювати споконвічну стратегію навчання, робити її більш ефективною. Зі сказаного зрозуміло, що такі системи є досить гнучкими. Вони дозволяють враховувати широкий діапазон індивідуальних особливостей учнів. У принципі, комп'ютерні навчальні системи в змозі, розробивши динамічну модель конкретного учня, в якій враховані особливості його мислення і пам'яті, сприйняття і розуміння тексту, здійснювати контроль і керувати навчанням на підставі цієї моделі.

  По-шосте, комп'ютер сприяє формуванню в учнів рефлексії своєї діяльності. Комп'ютер дозволяє учням наочно представити результат своїх дій. Винятковими можливостями в цьому відношенні володіють інтелектуальні навчальні системи, що повідомляють тим, якого навчають, не тільки про правильність рішення, але і про сильні і слабкі сторони обраних стратегій, приводячи при цьому найбільш характерні помилки.

Дедалі більшого значення набуває в навчальному процесі інтегрований урок, що сприяє переносу розрізнених знань і умінь з різних дисциплін у цілісну систему. Досвід проведення інтегрованих уроків математика-інформатика, фізика-інформатика сприяв розробці інтегрованих уроків інформатика й "Захист Вітчизни".

  Усе вищезазначене переконливо доводить необхідність застосування комп'ютера на сучасному уроці в сучасній школі, і не останнє місце використання комп'ютера починає посідати при вивченні англійської мови. Місце вчителя на сучасному уроці поступово переходить в нові рамки: якщо вчитель раніше ніс певну інформацію до учнів, то тепер при наявності комп'ютерів вчитель спрямовує діяльність учнів у тому чи іншому руслі для досягнення тієї чи іншої мети. При вивченні фактично кожного розділу програми можна впроваджувати використання комп'ютера. Зрозуміло що це не так і легко, бо потребує додаткового програмного забезпечення, підготовки вчителя, а саме вчителя зі знанням комп'ютера. Враховуючи свої можливості впроваджую в практику своєї роботи уроки з використанням комп'ютера. Маючи в наявності 10 робочих місць для учнів і 1 робоче місце для вчителя я фактично маю можливість забезпечити кожного учня індивідуальним завданням.

  Проводжу тестову перевірку домашнього завдання теж за допомогою комп'ютера. Під час тематичного оцінювання даю кожному учневі завдання, яке міститься на комп'ютері, а результат відповідей спостерігаю на центральному моніторі, це дає змогу автоматично оцінити відповідь і виставити аргументовану оцінку.

  Зараз маючи можливість користуватися Internet, поступово накопичую ті чи інші додаткові матеріали.

Категорія: Мої статті | Додав: Andre (14.11.2015)
Переглядів: 561 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar